Рискософия, страхование, культура
просмотров 3 734 ,

«Страховий маркетинг у Польщі: сучасний стан та перспективи»



Шляхетко І.Б.

Анотація. У статті визначено структуру страхового ринку в Польщі. Проаналізовані тенденції та прогнози по life-страхуванню, non-life страхуванню, ОСАГО та КАСКО. Обрана оптимальна страхова компанія для студента з України на 3 місяці

Актуальність Польща і Україна мають багато спільного: географія, історія, культура, а також економіка. Але, на сьогоднішній день, економічний розвиток Польщі випередив Україну на десяток років вперед. Цьому явищу слідував ривок ринкової системи. У результаті Польща є індикатором стрімкого економічного розвитку, в тому числі, і у сфері страхування. Ключовим фактором успіху економічного прогресу в Польщі, що спостерігається на сьогоднішній день, є стрімкий розвиток сучасного страхового ринку.

Дослідженність питання: у якості джерел були використанні інтернет-ресурси. На україномовних та російськомовних ресурсах надана лише загальна інформація по страхуванню для тих, хто бажає оформити страхування для роботи або навчання у Польщі. Були проаналізовані ресурси на польській мові, де була надана вся необхідна для статті інформація

Мета:

Проаналізувати страхову систему республіки Польща, тенденції на страховому ринку за останні роки. Зробити порівняння пакетів послуг для студента з України на три місяці

Ключові слова: lifeстрахування, nonlife страхування, ОСАГО, КАСКО

Key words: life-insurance, non-life insurance, CMTPL, Comprehensive Cover

Виклад матеріалу

Історія сучасного страхового ринку Польщі бере початок у 1990 році. Дві найпотужніші державні страхові групи PZU і WARTA — стояли біля витоків розвитку цієї індустрії. У зв’язку з демонополізацією, були виділені основні умови ведення страхового бізнесу, чітко простежувалася межа між life-страхуванням та іншими видами страхування.

Входження в Європейський Союз, ймовірно, стало поштовхом у компетентному підході до розробки та врегулювання польського законодавства в галузі страхування. Директиви всіх поколінь формувалися безпосередньо під вимоги законодавчої бази ЄС.

Основний пакет документів у сфері страхування був прийнятий 22 травня 2003 року. До нього увійшли 4 закони про страхування (діють з 1 січня 2004 року):

— Закон про страхову діяльність

— Закон про страхове посередництво

— Закон про обов’язкове страхування, Страховий гарантійний фонд та Польське моторне бюро страховиків

— Закон про нагляд за страхуванням і пенсійними фондами і про омбудсмена з питань страхування.

У 2005 році набрала свою силу директива Європейського Союзу щодо страхового посередництва.

Страхові компанії Польщі

На сьогоднішній день, щоб найбільш успішно акумулювати свій капітал, а також забезпечити стабільне фінансове майбутнє своєї дитини, кожен поважаючий себе поляк знайде можливість зберегти і збільшити власні інвестиції.

Гарантією збільшення свого стану є накопичувальне страхування життя.

Накопичувальне страхування життя – це сукупність капіталовкладення та страхування, які працюють за принципом: за допомогою надійних інвестиційних інструментів, які має страхова компанія, ваші внески по страхуванню життя поступово зростають на вашому рахунку. По закінченню договору отримуєте дохід від інвестування. Відповідно у разі нещасного випадку компенсація від страхової компанії буде збільшена в десятки разів від ваших внесків.

Важливо зазначити, що провідні фахівці європейського страхового ринку рекомендують укладати договори на тривалий строк: 10, 20, 30 і більше років. Слід зауважити, що це інвестиційні гарантії — інструмент на все життя. Тому, необхідно виважено підходити до вибору тієї чи іншої страхової компанії.

Life-страхування

У 2015 році на ринку life-страхування в Польщі який вимірюється розміром страхових премій склав 27,5 млрд. злотих, що означає, що за останні 5 років загальний розмір страхових премій знизився в середньому на 3,6% (діаграма 2). Обсяг страхових премій, зібраних протягом 2015 року одночасно був нижче на 4,0%, ніж у відповідному періоді попереднього року, який продовжив зниження після серії збільшень, який завершився в 2012 році.

Діаграма 1

Валова премія страхових компаній із nonlife страхування в Польщі (млрд. злотих)

Ринок non-life страхування в Польщі, який вимірюється розміром страхових премій, збільшився в середньому на 3,7% за останні 5 років (діаграма 2). Ринок за три квартали 2015 року збільшився на загальну суму 1 016,3 млн. злотих (+ 3,9%). Зростання продажів страхування від нещасних випадків та хворіб (на 266,4 млн. злотих, + 13,3% у порівнянні з попереднім роком, з них 126,9 млн. — прямий бізнес) та страхування ушкоджень автотранспорту (на 288,3 млн. злотих, + 5,5%, 195,4 мільйонів з них пов’язані з прямим бізнесом), головним чином, як наслідок середнього зростання внесків, найбільше вплинули на зростання премій.

Страхові агенти та брокери

75% продажів на польському ринку здійснюється брокерами або страховими агентами. В той час, як в Україні цей показник лише на рівні 5%.

На кінець 2014 року було зареєстровано 33 685 агентів та 1191 брокерів.

Тенденції на ринках life-страхування, ОСАГО та КАСКО

Діаграма 2

Валова премія та виплати страхових компаній life страхування в Польщі (млрд. Злотих)

Діаграма 3

 

Валова премія та виплати страхових компаній по ОСАГО в Польщі (млрд. злотих)

Діаграма 4

 

Валова премія та виплати страхових компаній по КАСКО в Польщі (млрд. злотих)

Проаналізувавши дані графіки, можна зробити висновок,  що протягом останніх 5 років пік був у 2012 року. Починаючи з 2012 року відбувся спад на 16% в life-страхуванні. Така ж ситуація прослідковується і на ринку продажу обов’язкового страхування для авто та КАСКО. Відчутний спад у 2012 та 2013 роках. Проте, починаючи з 2015 року ситуація на ринку покращилася і поступово збільшилася сума премій.

Якщо ж розглядати суми виплат по life-страхуванню то слід зазначити, що вона також пішла на спад починаючи з 2011 року, що можна обґрунтувати такою ж динамікою графіку суми премій life-страхування.  Проте, розглядаючи ринок страхування авто необхідно відзначити той факт, що виплати зростають щороку, не зважаючи на той факт, шо сума пенсій зменшувалася в цей період.

За даними видання mfind.pl у січні 2017 року поляки заплатили за обов’язкове автострахування у середньому 1024 злотих. У 2016 році, в порівнянні з 2015 роком середня ціна обов’язкового автострахування виросла на 19%. В той самий час, у 2017 році ціна зросла на 55% у порівнянні з 2016 роком.

Таблиця 1

  2015 2016 2017
Середня ціна 552 zł 659 zł 1024 zł
Найдешевша ціна 325 zł (Kielce) 319 zł (Kielce) 650 zł (Rzeszow)
Найдорожча ціна 916 zł (Wroclaw) 1248 zł (Wroclaw) 1854 zł (Gdansk)

Порівняння цін на ОСАГО за 2015-2017 у Польщі

Основною причиною підвищення ставок OC був кінець цінової війни, яка впродовж багатьох років принесла величезні збитки страховикам. Наприклад, в 2009 році компанії втратили близько 1 млрд злотих! У свою чергу, після трьох кварталів 2015 року сегмент обов’язкового автострахування приніс збиток у розмірі 585 млн злотих.

На зростання цін на OCАГО також впливають все вищі і вищі суми допомоги у разі аварій. Крім того, в 2017 році пішла в гору сума гарантійного зобов’язання. Мінімальна сума покриття за травми на даний час 1,22 млн євро на потерпілого (раніше 1 млн євро) і 6,07 млн ​​під час дорожньо-транспортної пригоди (раніше 5 мільйонів євро). Причинами росту цін є: цінова війна компаній та втрати страховиків у секторі ОСАГО; ріст кількості аварій та смертей на дорогах; ріст квот відшкодування. Головною причиною є вирівнювання ставок до рівня цін інших країн ЄС. Таким чином, зростає ціна на ОСАГО так само, як і сума виплат, які також ростуть до рівня ЄС. Слід зауважити, що нещодавно, у 2013 році, у Польщі була найнижча ціна на ОСАГО серед країн ЄС. Дешеве було лише у Болгарії, Литві та Угорщині.

Прогноз експертів щодо ситуації на ринку страхування у Польщі на 2017 рік.

2017 рік для страхової галузі буде стабільним. Страховики можуть розраховувати на прибуток в сегменті страхування майна, сфера life-страхування буде падати.

Плануються нові закони про страхових посередників. Несприятливі як для посередників, для клієнтів, що будуть мати гірший і складніший вибір, так і для самих страховиків.

Інтенсивно розвиватися буде медичне страхування, у цьому сегменті Польща майже наздогнала Захід — мотивація покупців схожа, Польща хоче зробити пропозицію державної служби охорони здоров’я.

Страховики стають все більш і більш гнучкі, пропонують все більше і більше продуктів для конкретних груп клієнтів. З’являються, наприклад, пропозиції, що стосуються захисту даних від кібератак, все більш і більш комплексні послуги.

Вибір страхової компанії для виїзду закордон студентом на 6 місяців.

Для виїзду на півроку на включне навчання до Познанського Університету Економіки та Бізнесу, країна Польща, необхідно мати страховий поліс. Я проаналізував пропозиції трьох страхових компаній PZU Україна, АХА Страхування, Страхова група «ТАС». У підсумку була обрана компанія PZU Україна, оскільки вона має ряд своїх переваг:

  • Найнижча ціна
  • Наявність вигідного тарифу «Студент» до якого входять всі необхідні види випадків
  • Зручна безкоштовна онлайн підтримка через додаток на Android або iOS
  • Той факт, що це найкраща страхова компанія на польському ринку, якій належать 60% всіх премій
  • Велика кількість офісів, що дозволило отримати страховку біля мого будинку (Хоча, для зручності, її можна оформлювати онлайн)

Висновок

Отже, проаналізувавши структуру ринку страхування в Польщі, а саме life-страхування, non-life страхування, ОСАГО та КАСКО можна зробити такий висновок, що після спаду розміру премій з 2013 по 2015 рік на даний момент відбувається поступове збільшення суми премій на рік, що свідчить про налагодження ситуації на ринку. Кардинально змінюється ринок ОСАГО та КАСКО, оскільки Польща намагається відповідати стандартам ЄС, відповідно, як премії, так і виплати зростають пропорційно.

Для страхового ринку України, для якого є характерним низький рівень страхової культури населення, відповідно і низький рівень виплат, польська система страхування може виступати так званим «взірцем страхування» на який слід орієнтуватися українським компаніям, оскільки на сьогоднішній день PZU (провідна страхова компанія у Польщі) є найвагомішою на ринку в Україні, в той час, як українські компанії АХА Страхування, Страхова група «ТАС» є менш популярними серед українців і пропонують менш вигідні умови для страхування студента закордоном.

Список використаних джерел

  1. pzu.pl/
  2. kin.dp.ua
  3. mfind.pl
  4. warta.pl
  5. org.pl
  6. com.ua
banner ad

Поддержка Яндекс.Метрика © Страховой клуб КНЕУ